Genel Bilgiler
1974-1975 eğitim-öğretim yılında Amasya Kız Öğretmen Okulu olarak açılan kurum, 1992-1993 öğretim yılında Amasya Eğitim Fakültesi olarak yapılandırılmıştır. Sınıf Eğitimi programı, 1998 yılında İlköğretim Bölümü bünyesinde açılmış ve 1998-1999 öğretim yılından itibaren öğrenci alımına başlamıştır.
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’mızda, 4 profesör, 5 doçent, 1 doktor öğretim üyesi ve 1 araştırma görevlisi olmak üzere toplam 11 öğretim elemanı görev yapmaktadır.
2024-2025 akademik yılı itibariyle toplam 330 öğretmen adayının öğrenim gördüğü anabilim dalımız, %100 doluluk oranı ile öğrenci memnuniyeti odaklı eğitim öğretim faaliyetlerine devam etmektedir. Ayrıca Anabilim Dalımıza bağlı olarak Sınıf Eğitimi Yüksek Lisans Programı ile Doktora Programı daeğitime devam etmektedir.
Sınıf Eğitimi Programında mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan bireylere Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında lisans diploması verilir.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES’ten (Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı) başvuracakları programın koşullarını sağlayacak puan alarak ve üniversitenin lisansüstü yönetmeliğinin belirlediği diğer koşulları sağlayarak, lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler. Üniversitemizde Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında yüksek lisans ve doktora programımız bulunmaktadır.
Misyon
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı olarak misyonumuz, yenilikçi ve yaratıcı bireyler yetiştirerek eğitim alanında öncü bir rol oynamaktır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile şekillenen bir eğitim anlayışını benimsiyor ve öğrencilerimize bilimsel, etik ve insani değerleri aşılamayı hedefliyoruz. Bu misyonumuz, Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmen yetiştirme ve destekleme stratejileri ile uyumludur ve öğretmenlik mesleğinin toplumsal statüsünü güçlendirmeyi amaçlamaktadır.
Vizyon
Eğitimde kaliteyi arttıracak, çağdaş öğretim yaklaşımlarında yenilikçi modeller geliştirerek ulusal ve bölgesel düzeyde saygın bir konuma ulaşmak vizyonumuzdur. Mezunlarımızın, öğretmenlik mesleğindeki etik ilkelere uygun çalışan, çocukların temel hak ve gelişimlerini destekleyen, eğitim ortamlarında liderlik yapabilecek bireyler olmasını sağlamaya odaklanıyoruz. Bu doğrultuda, lisans, yüksek lisans ve doktora programlarımız ile eğitim politikalarında etkin rol oynayabilecek ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği temel niteliklere sahip bireyler yetiştiriyoruz.
Temel Değerlerimiz
- İnsana Saygı: Her bireyin potansiyeline inanır ve gelişimini destekleriz.
- Bilimsellik: Bilimsel ve kanıta dayalı uygulamaları esas alırız.
- Eşitlik ve Kapsayıcılık: Tüm bireylerin eşit ve kapsayıcı eğitim olanaklarına sahip olmasını savunuruz.
- Yenilikçilik: Değişen dünyaya uyum sağlamak ve eğitim sistemine yenilikçi yaklaşımlar kazandırmak için çalışırız.
- Etik Sorumluluk: Öğretmenlerin meslek etiğine uygun davranışlar sergilemesini destekleriz.
- Sürekli Gelişim: Hem bireylerin hem de kurumun sürekli gelişimini destekleriz.
- Toplumsal Duyarlılık: Çevresine ve topluma duyarlı bireyler yetiştirmeyi hedefleriz.
- Sürdürülebilirlik: SKA hedeflerini benimseyerek toplumsal ve çevresel farkındalık oluşturmayı esas alırız.
Eğitim Amaç ve Hedefleri
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı olarak, bireylerin eğitim yoluyla gelişimlerini desteklemek ve fark yaratabilecek geleceğin öğretmenlerini yetiştirmek üzere temel ilkelerimiz çerçevesinde çalışmalarımızı yürütmekteyiz. Amacımız, bilimsel temellere dayalı bir öğretim anlayışı ile öğrencilerimizin mesleki ve kişisel gelişimlerini desteklemek, evrensel değerlere sahip, topluma katkı sağlayan bireyler yetiştirmektir. Bununla birlikte, eğitim programımızı sürdürülebilir kalkınma amaçlarının (SKA) eğitimle ilgili hedeflerini dikkate alarak şekillendirmekteyiz. Lisans programımızın yanı sıra yürüttüğümüz yüksek lisans ve doktora programlarıyla alanında uzman eğitimciler yetiştirerek bilime, eğitime ve topluma katkı sağlamaya devam etmekteyiz.
Eğitim Amaçları
- Mesleki Yetkinlik Kazandırma: Sınıf öğretmenliği alanında mesleki bilgi ve becerilerle donatılmış, farklı eğitim ortamlarında etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirmek.
- Etik ve Değer Odaklı Katkı: Çocuk haklarına duyarlı, etik sorumluluk bilinciyle hareket eden bireyler yetiştirmek.
- Yaşam Boyu Öğrenme: Mesleki gelişimin sürekliliği bilincini kazandırarak yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemiş bireyler yetiştirmek.
- Bilimsel ve Pedagojik Katkı: Ulusal eğitim politikalarına ışık tutacak bilimsel araştırmalar yapmak ve bu alandaki liderliğimizi sürdürmek.
- Toplumsal Liderlik: Öğretmenlerin toplumsal liderlik becerilerini geliştirmek ve eğitim ortamlarında örnek bireyler yetiştirilmesine katkı sağlamak.
- Sürdürülebilir Eğitim Altyapıları: Eğitimde kalite ve kapsayıcılığı artırmak için sürdürülebilir ve erişilebilir altyapılar geliştirmek. Dezavantajlı gruplara özel önem vererek fırsat eşitliğini sağlamak.
- Nitelikli Öğretmenlik Eğitimi: Nitelikli öğretmen yetiştirme programları sunarak, öğretmenlerin çağın gerekliliklerine uygun bilgi ve becerilerle donatılmasını sağlamak.
- Toplumsal Adalet ve Kapsayıcılık: Herkes için eşit ve kapsayıcı bir eğitim anlayışı benimseyerek, toplumsal adaletin temellerini atacak bireyler yetiştirmek.
- Çevresel Bilinç ve Farkındalık: Eğitim programları aracılığıyla öğrencilerde çevre bilinci oluşturarak, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımına katkıda bulunmak.
- Barış ve Küresel İş birliği: Eğitim yoluyla barış, hoşgörü ve küresel işbirliğine dayalı bir anlayış geliştirmek. Öğrencilerin dünya vatandaşlığı bilinci kazanmasına destek olmak.
- İnovasyon ve Teknoloji: Yenilikçi öğretim yöntemlerini ve dijital teknolojileri entegre ederek, öğrencilerin geleceğin ihtiyaçlarına cevap verebilecek becerilerle donanmasını sağlamak.