Dersler

1. Dönem

 
Dersin Kodu Dersin Adı Teorik Uygulama Kredi
BOT101 Egitimde Bilisim Teknolojileri I 3 2 4
BOT103 Matematik I 2 2 3
TÜR101 Türkçe I Yazılı Anlatim 2 0 2
BMB101 Eğitim Bilimine Giriş 3 0 3
YDÖ101 Yabanci Dil I 3 0 3
AIT101 Atatürk Ilkeleri ve Inkilap Tarihi 2 0 2
TOPLAM
15
4
17
2. Dönem
Dersin Kodu Dersin Adı Teorik Uygulama Kredi
BOT102 Egitimde Bilisim Teknolojileri II 3 2 4
BOT104 Matematik II 2 2 3
YDÖ102 Yabanci Dil II 3 0 3
TÜR102 Türkçe II: Sözlü Anlatim 2 0 2
AIT102 Atatürk Ilkeleri ve Inkilap Tarihi II 2 0 2
BMB102 Egitim Psikolojisi 3 0 3
TOPLAM
15
4
17
3. Dönem
Dersin Kodu Dersin Adı Teorik Uygulama Kredi
BOT201 Programlama Dilleri I 3 2 4
BOT203 Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı 2 2 3
BOT205 Bilgisayar Donanımı 2 2 3
BOT207 Fizik I 3 0 3
BMB201 Öğretim İlke ve Yöntemleri 3 0 3
BMB203 Seçmeli (Eğitimde Toplam Kalite) 3 0 3
BMB205 Seçmeli (Teknolojik Gelişmeler ve Sosyal Değişim) 3 0 3
BMB207 Seçmeli (Performans Değerlendirme) 3 0 3
TOPLAM
16
6
19
4. Dönem
Dersin Kodu Dersin Adı Teorik Uygulama Kredi
BOT202 Programlama Dilleri II 3 2 4
BOT204 Ögretim Tasarimi 2 2 3
BOT206 Egitimde Grafik ve Canlandirma 2 2 3
BOT210 Fizik II 3 0 3
BMB202 Ölçme ve Degerlendirme 3 0 3
BOT208 Seç. II (Bilgisayar Elektronigi) 3 0 3
BOT212 Seç. II (Egitim Teknolojilerinde Güncel Gelismeler) 3 0 3
BOT214 Seç. II (Web Destekli Alternatif Ölçme Degerlendirme) 3 0 3
TOPLAM
16
6
19
5. Dönem
Dersin Kodu Dersin Adı Teorik Uygulama Kredi
BOT301 Işletim Sistemleri ve Uygulamaları 2 2 3
BOT303 Internet Tabanlı Programlama 3 2 4
BOT305 Uzaktan Eğitimin Temelleri 2 2 3
BGK301 Bilim Tarihi 2 0 2
BMB301 Sınıf Yönetimi 2 0 2
BMB303 Özel Ögretim Yöntemleri I 2 2 3
BMB305 Özel Eğitim 2 0 2
TOPLAM
15
8
19
6. Dönem
Dersin Kodu Dersin Adı Teorik Uygulama Kredi
BOT306 Veri Tabani Yönetim Sistemleri 2 2 3
BOT304 Bilgisayar Aglari ve Iletisim 2 2 3
BOT302 Çoklu Ortam Tasarimi ve Üretimi 2 2 3
BGK302 Topluma Hizmet Uygulamalari 1 2 2
BMB302 Türk Egitim Sistemi ve Okul Yönetimi 2 0 2
BMB304 Özel Ögretim Yöntemleri II 2 2 3
BOT308 Seç.II (Web Yayinciligi ve Site Tasarim) 2 2 3
BOT310 Seç.II (Egitim Yazilimi Tasarlama Gelistirme) 2 2 3
BOT312 Seç.II (Bilgisayar Destekli Egitim) 2 2 3
BOT314 Seç.II (Mesleki Ingilizce Okuma Yazma) 2 2 3
TOPLAM
13
12
19
7. Dönem
Dersin Kodu Dersin Adı Teorik Uygulama Kredi
BOT401 PROJE GELIŞTIRME VE YÖNETIMI - I 2 2 3
BOT403 WEB TASARIMI * 2 2 3
BGK401 BILIMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERI 2 0 2
BMB401 OKUL DENEYIMI 1 4 3
BOT405 SEÇ.III (EĞITIMDE YAPAY ZEKA VE UYG.) 3 0 3
BOT407 SEÇ.III (ÖĞRENME YÖNETIM SISTEMLERI) 3 0 3
BGK405 SEÇ. I (OKULLARDA TEKNOLOJI PLANLAMASI) 2 0 2
BGK409 SEÇ. I (ELEKTRONIK TICARET UYGULAMALARI) 2 0 2
BGK411 SEÇ. I (İŞARET DİLİ) 2 0 2
TOPLAM
12
8
17
8. Dönem
Dersin Kodu Dersin Adı Teorik Uygulama Kredi
BOT402 PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ II 2 2 3
BMB402 REHBERLİK 3 0 3
BMB404 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 6 5
BOT406 SEÇ. IV (İNSAN VE BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ) 2 2 3
BOT408 SEÇ. IV (EĞİTİMDE MOTİVASYON GÜDÜ) 2 2 3
BGK402 SEÇ. II ( BİLİŞİMDE GÜVENLİK VE ETİK ) 2 0 2
BGK404 SEÇ. II (İÇERİK GELİŞTİRME ) 2 0 2
BGK410 SEÇ. II (SAĞLIK -TRAFİK VE İLK YRD. BİL. ) 2 0 2
BGK408 SEÇ.II (WEB TABANLI GEZ. ROBOT VE UYG.) 2 0 2
BOT412 SEÇ.IV (MEDYA OKURYAZARLIĞI) 2 2 3
TOPLAM
11
8
16

 

BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ

LİSANS PROGRAMI DERS TANIMLARI

I. YARIYIL

Eğitimde Bilişim Teknolojileri-I

Bu derste genel olarak bilişim teknolojileri tanıtılarak, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu programları, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları öğrencilere sunulacaktır.

Matematik I

Ön bilgilerin hatırlatılması, küme kavramı ve kümelerle işlemler, gerçel sayılar ve özellikleri, fonksiyonlar, limit, süreklilik, türev ve uygulamaları.

Yabancı Dil I

İngilizce'nin temel zaman kavramlarını,cümleyi kurmayı konuşulanı anlayarak cevap vermeyi, kendi konularında İngilizce kaynakları okuyarak anlamalarını sağlamak üzere geliştirilmiş bir derstir.

Türkçe I: Yazılı Anlatım

Dilin tanımı ve önemi; dil kültür ilişkisi; yazı dili ve özellikleri, yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar, imla kuralları ve noktalama işaretleri; yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı; kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları; seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, kompozisyon düzeltme çalışmaları, genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme; çeşitli yazı türleri, (anı, fıkra, hikaye, eleştiri, roman, vb.), formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, makale, vb.), makalelerin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerine çalışma, makale yazma çalışması, not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri.

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I

Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti'nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal'in Samsun'a Çıkışı ve Anadolu'daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM'nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması.

Eğitim Bilimine Giriş

Eğitimin temel kavramları, bir bilim olarak eğitimin temelleri (felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik), eğitimin tarihsel gelişimi, eğitim bilimlerinde yöntem, eğitimin işlevleri, eğitim bilimleri bakış açısıyla toplumsal değişme ve yenileşme, bir meslek olarak öğretmenlik, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.

II. YARIYIL

Eğitimde Bilişim Teknolojileri-II

Veritabanı uygulamaları, veritabanı tasarımı, veri tipleri, ilişkisel veritabanı, veri sorgulama (SQL), MS Access formlar ve makrolar, HTML - DHTML, web sayfası düzenleme, web sitesi yaratmak.

Matematik II

İntegral ve integral alma yöntemleri, Sayısal integralleme, İntegral uygulamaları, Kutupsal koordinatlar, Eğriler, Eğri parçasının uzunluğu.

Yabancı Dil II

İngilizce'nin ileri düzeyde zaman kavramlarını, cümleyi kurmayı konuşulanı anlayarak cevap vermeyi, kendi konularında İngilizce kaynakları okuyarak anlamalarını sağlamak üzere geliştirilmiş bir derstir.-

Türkçe II: Sözlü Anlatım

Konuşma becerilerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi, Türkçe'nin doğru telaffuzunda önemli olan hususlar, diksiyon ve önemi, doğru imla, doğru vurgu, doğru tonlama, metin ağırlıklı uygulamalar, konuşma bozuklukları ve giderilmesi; diyalog, güzel konuşmaya yardımcı teknikler, önemli günler için konuşma hazırlama, konuşma içeriğinin düzenlenmesi, konuşmanın vücutla ilgili unsurları, konuşmayı etkileyen faktörler, şiir okuma teknikleri, münazara, açık oturum, panel, forum, sempozyum, konferans üzerine çalışmalar.

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II

Siyasi alanda yapılan devrimler, Siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, Hukuk alanında yapılan devrimler, Toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, Ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri- Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik-Bütünleyici ilkeler.

Eğitim Psikolojisi

Psikoloji ve eğitim psikolojisinin tanım ve işlevleri, çocuk ve ergen gelişimi, fiziksel, sosyal, bilişsel, duygusal ve ahlaki gelişim; öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler, günümüzdeki öğrenme kuramları (Davranışçı, bilişsel kuramlar özellikle yapılandırmacı, beyin temelli öğrenme kuramları vb.), etkili öğretim ve etkili öğretimi etkileyen faktörler; motivasyon, bireysel farklılıklar ve öğrencilerin grup içindeki davranışları.

 

 

Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi (2-2-3)
PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama aşamaları ve yazılımlara göre planlanması, ekran tasarımı ilkeleri, kullanılacak resim, ses, film vb. malzemelerin düzenlenmesi için kullanılan yazılımlar, yazılımda canlandırma ve hareketlerin kullanılması, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin eklenmesi, ses ve gerçek zamanlı filmlerin eklenmesi, kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı (navigasyon), ekran tasarımı ve düzenlemesi, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması, çoklu ortam uygulamalarının değerlendirilmesi.

Bilgisayar Ağları ve İletişim (2-2-3)
Bilgisayar ağlarının temelleri ve mimarisi, bilgisayar ağ topolojileri ve tipleri, OSI Modeli ve ağ protokolleri, ağ bağlantı cihazları aktif ve pasif cihazlar, LAN iletişim teknolojileri (802.X ailesi ve ethernet, token ring, FDDI), WAN iletişim teknolojileri (x25, DSL, ISDN, FR vb. ), Ağ işletim sistemleri, Ağ üzerinde iletişimin sağlanması, ağ kurulumu ve yönetimi, ağ üzerinde verilen servisler ve hizmetler , TCP/IP ve Internet yapısı subneting, ip yönlendirme, internet üzerinden haberleşme: E-posta, anında mesaj programları, internet üzerinden dosya almak ve göndermek, FTP programlarını kullanmak, ağ üzerindeki sistemlere uzaktan erişmek ve kullanmak, ağ güvenliği saldırı tespit ve korunma yöntemleri, DHCP, DNS, Web sunucusu, uzaktan erişim sunucusu, kurulması, veritabanı sunucusu gibi ağ hizmet sunucularının kurulması ve işletilmesi.

Veritabanı Yönetim Sistemleri (2-2-3)
Temel veri tabanı kavramları, veri ve veri modelleri, ilişkisel veri tabanı tasarımı, SQL yapısal sorgulama dili, temel SQL konutları, SQL fonksiyonları, SQL 'de gruplama yapmak, SQL 'de birleştirme, SQL yönetimsel fonksiyonları, SQL ile çoklu tablo kullanımı, SQL programlama ve function, SQL programlamada transaction ve hata durumları, VTYS kurulumu ve yönetimsel işlemler, VTYS üzerinde SQL sorguları yapılması.

 

Özel Öğretim Yöntemleri II (2-2-3)
Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi). Alana özgü uygulamalar (uzaktan kontrol sistemleri, laboratuar çalışmaları v.b.). Bilgisayar Laboratuvar ortamlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi, bilgisayar eğitiminde ölçme ve değerlendirme: portfolyo uygulamaları, performans testleri, gözlem formları vb. Öğretmenlik yeterlikleri.

Topluma Hizmet Uygulamaları (1-2-2)
Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (2-0-2)
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.

Seçmeli-II (Nesneye Yönelik Programlama) (3-0-3)
Nesneye dayalı programlama yaklaşımı nedir; kullanılarak, Nesneye dayalı programlama prensipleri; Nesne kavramı; Miras kavramı ve ilişkiler; Soyut veri yapılarının kullanımı ve sınıf kavramı; Nesneye dayalı tasarım; Nesneye-dayalı veri tabanı sistemleri.

Seçmeli-II (Görsel Programlama) (3-0-3)
Görsel programlamanın esasları; Nesneler ve olaylar; Özellik ve metot kavramları; Altprogramlar; Çok formlu uygulamalar; Modüller; Ek bileşenlerin kullanımı.

Seçmeli-II (Yapay Zekâ ve Uygulamaları) (3-0-3)
Yapay zekanın tanımları; Yapay zekanın kısa tarihçesi; Yapay zeka sistemleri; Yapay zekanın problemleri; Önerme ve yüklem mantıkları; Mantıksal programlama dilleri; Yapay zeka ve robotik bilimi; Uzman sistemler ve uygulamaları.

4. SINIF I. YARIYIL

Proje Geliştirme ve Yönetimi I (2-2-3)
Program proje ilişkisi, projeye duyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri, proje yönetimi, proje yönetimi özellikleri ve faydaları, proje yönetimi süreci, proje planlaması ve planlama aşamaları (Başlangıç, Planlama, Uygulama, Kontrol ve Kapanış), planlamanın önemi, kapsam, bütçe ve zaman planlaması ve dengesi, farklı planlama yaklaşımları, maliyet tahmin yöntemleri, farklı planlama araçları, proje sürecinde ekiplerin hazırlanması. Projenin planlaması ve yürütülmesinde kullanılan MS-Project programı, örnek projelerin proje planlama yaklaşımları dikkate alınarak MS-Project ile geliştirilmesi.

Web Tasarımı (2-2-3)
Web yayıncılığı ve Site tasarım süreci, HTML'e giriş, Bağlantılar ve Internet adreslerinin kullanımı, Web editörünün kullanımı, HTML ile resim ve görüntülerin kullanımı, HTML ile sayfa tasarımı, arka planlar, renkler ve metinler, HTML ile tablolar ve listeler, HTML ile çerçeve ve katman kullanımı, HTML form ve form elemanları, HTML şablonlarının kullanımı, HTML ve diğer ortam türleri, HTML ve diğer ortam türleri, Biçimlendirmede Stil sayfalarının kullanımı, HTML ile Dinamik sayfalar oluşturma, Web Tasarımında yenilikler XML, RSS, Blog, Web sitesi projesi ve uygulamaları, İnternet/web destekli/temelli öğrenmede temel kavramlar; İnternet/web destekli/temelli öğrenmenin kuramsal temelleri; avantaj ve dezavantajları; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede bir ders iskeleti oluşturma; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede tasarım ilkelerini kullanma; İnternet/web destekli/temelli öğrenmede etkileşimi uygun biçimde kullanma, Web temelli/destekli öğrenme ortamlarında karşılaşılabilecek temel teknik problemler ve çözüm yolları.

Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2-0-2)
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.

Okul Deneyimi (1-4-3)
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.

Seçmeli-III (Öğrenme Yönetim Sistemleri) (3-0-3)
Öğrenim Yönetim Sistemi'nin (ÖYS) özellikleri, türleri, standartları; Kullanıcı ara yüzü; Kayıt; Kullanıcı işlevleri; Sınav, raporlama; Güvenlik; Geleneksel ortamlarda eğitim yönetimi ve ÖYS; ÖYS'lerin bilgi yönetimindeki rolleri; ÖYS'leriyle ilgili çeşitli standartlar (SCORM vb.) ve bunların önemi; Bir ÖYS kullanarak (Moddle vb.) bir e-öğrenme ortamı geliştirme; Geleceğin öğrenme yönetim sistemleri.

Seçmeli-III () (3-0-3)
.

Seçmeli-III () (3-0-3)
Seçmeli-I () (2-0-2)

Seçmeli-I () (2-0-2)
Seçmeli-I (İletişim) (2-0-2)

Seçmeli-I () (2-0-2)

4. SINIF II. YARIYIL

Proje Geliştirme ve Yönetimi II (2-2-3)
Araştırma önerisinin gözden geçirilmesi; konuyla ilgili alanyazının sistematik biçimde taranması; çalışmada kullanılacak örneklemin seçilmesi; veri toplama araçlarının geliştirilmesi; gerekli izin ve desteğin sağlanması; uygulama koşullarının düzenlenmesi; kapsamlı eylem planının hazırlanması; verilerin toplanması; uygun istatistiksel teknikleri kullanarak çözümlemelerin yapılması; elde edilen bulguların sunulması/yorumlanması; sonuçların özetlenmesi; yargılara ulaşılması; alanyazın bağlamında tartışma yapılması; yeni araştırma ve uygulama önerilerinin geliştirilmesi.

Rehberlik (3-0-3)
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.

Öğretmenlik Uygulaması (2-6-5)
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.

Seçmeli-IV () ().

Seçmeli-IV () (3-0-3)
Seçmeli-IV (Okullarda Teknoloji Planlaması ve Koordinasyonu) (3-0-3)
Okullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçların ve önceliklerin saptanmasında değişik yaklaşımlar, bir okul sisteminde teknoloji okul ile nasıl bütünleştirilebilir, teknoloji okul kültürünü ve bu kültürde iletişimi nasıl etkilemektedir, teknolojiyi programlarla bütünleştirmede değişik yaklaşımlar, öğretmenleri teknolojiyi etkili bir şekilde kullanmaya hazırlama ve destekleme, maliyeti uygun olan güncelleştirilebilecek bir yapıya sahip bir teknolojik yapıyı planlama, teknoloji uygulama planları geliştirme.

Seçmeli-II (İstatistik) (2-0-2)
Olasılığa giriş; İstatistiğin tarihi, tanımı; Temel istatistik kavramları; Merkezsel eğilim ve dağılım ölçüleri; Dağılım fonksiyonu; Dağılımın parametreleri; Normal dağılım; Örneklem seçimi; Bilgisayar destekli veri analizi ve sınıflandırılması; SPSS programına genel bakış; Dosya ve veri işlemleri; Pencereler; Betimsel istatistikler; Veri keşfi; Ortalamalar ve hipotez testleri; Çapraz tablolar; Grafikler, Korelâsyon; Basit ve çoklu regresyon; Eğri uydurma; Varyans analizi ve karşılaştırmalar.

Seçmeli-II () (2-0-2)

Seçmeli-II ( (2-0-2)